Høst

Høst

7. februar 2014

Oppskrift på Babysko

Her kommer oppskriften på Babysko ❤
Jeg har brukt Mandarin Petit, og pinner nr 3. 
Oppskriften er str 0-2 mnd.

Legg opp 25 masker, strikk rettstrikk på begge pinnene = riller.
Strikk til du har 22 riller, eller til du har en firkant, fell av.
Mål på lappene, 8,5 x 8,5 cm.

Til 1 par sko trenger du 4 lapper;

Nå skal lappene sys sammen;
Brett lappen som en konvolutt.
Sy så de to sømmene.

Ta en ny lapp, sy sammen til en trekant;

Nå skal de to delene settes sammen;

Sy tupp mot tupp, fortsett så langs sidene, og helt fram til midten av "konvolutten".


Gjør det samme med de to andre lappene.

Sy på knapper❤
1 par ferdige Babysko❤


Med ønske om en fin Helg :)

Hilsen Asselene

11 kommentarer:

  1. Super bilde for bilde oppskrift :) Du er flink.

    SvarSlett
  2. Det vår ju enkelt!Söta iallafall.
    Trevlig helg...

    SvarSlett
  3. Oj. knall fine. kjempe snåle babytøfler :) Takk for du dele Desse må eg testa ;)

    SvarSlett
  4. Råfine..Hell på å strikke et par no..Takk for at du dele..Ha ei go helg :-)

    SvarSlett
  5. Takk for at du delar! Desse var kjempefine, eg har strikka eit par sjølv. Du kan sjå dei på bloggen min www.handarbeidsida.blogspot.com eg har lenka til ditt blogginnlegg :)

    SvarSlett
  6. Kjempesøte! Kan jeg låne det øverste bildet og linke til deg fra fb-sida Lun&Lett?...der samler jeg gode og enkle oppskrifter:)

    SvarSlett
  7. Takk :)
    Bare lån link du, ingen problem :)

    SvarSlett