Høst

Høst

27. desember 2013

Vil du strikke Stjernegenser?

Det er flere som har kontaktet meg ang denne Stjernegenseren;
Jeg har strikket den uten oppskrift, og tilpasset den til meg, ca str L.

Det enkleste her er om hver enkelt finner en genser som passer, og garnet de vil bruke.

Genseren er helt enkel, men vrangbord nede og på ermene. Jeg liker best raglanfelling, men det velger en selv.

Stjernen sys på i etterkant.

Her er eksempel på mønster som kan brukes til genser;

Begge to er greie å strikke :)


Her er stjernen;
Den er masket på genseren etter den er strikket ferdig.

Stjernen finnes også på nett, eller så kan jeg sende den på mail.

Jeg har strikket min i Lima fra Drops, på pinner nr 4 - 4 1/2.

Håper dette kan være til hjelp.

Hilsen Asselene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar